پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
آب عمیق شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۴۶:۳۷

روسیه سهم نفت و گاز بیشتری از قطب شمال می‌خواهد
ایران دریلینگ: روسیه برای تضمین آنچه حق خود بر میلیارد‌ها تن منافع نفت و گازی در قطب شمال می‌خواند ادعای مالکیت بر بخش‌های بیشتری از این منطقه را تکرار می‌کند. روسیه در حال حاضر می‌تواند در منطقه‌ای به مساحت شش میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از منابع قابل بهره برداری فلات قاره‌ای قطب شمال به اکتشاف نفت و گاز بپردازد.به گزارش گروه ترجمه نکونیوز به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، روسیه مدت‌هاست که در خط ساحلی قطب شمال مشغول تحقیق درباره منابع ارزشمند هیدروکربنی بوده و مشتاقانه به دنبال دور کردن هر رقیب احتمالی در این منطقه است.اکنون سرگئی دونسکوی، وزیر منابع طبیعی روسیه، اعلام کرده که مسکو با کامل شدن تحقیقات، گزارشی را به سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد و امیدوار است که مالکیت ۱. ۲ میلیون کیلومتر مربع دیگر از این منطقه (معادل ۴۶۰ هزار مایل مربع) را به دست آورد.

به گفته دونسکوی، در صورت پذیرش تحقیقات روسیه، حداقل پنج میلیارد تن ذخایر نفت و گاز خالص به ذخایر انرژی روسیه افزوده خواهد شد.سخنان این مقام روسی در شرایطی منتشر می‌شود که بر اساس گزارش‌ها روسیه حضور نظامی خود در قطب شمال را به شدت افزایش داده است.به‌طوری که وزیر دفاع این کشور هفته گذشته اعلام کرد که این کشور قصد دارد ۱۳ پایگاه هوایی جدید و ۱۰ مرکز استقرار رادار در قطب شمال مستقر کند تا از میهمانان به گفته وی ناخوانده پذیرایی کنند.ولادیمیر پوتین پیش‌تر گفته بود که قطب شمال حوزه منافع ویژه روسیه است. روسیه، آمریکا، نروژ، دانمارک و کانادا با توجه به آنکه در نزدیکی قطب شمال هستند در فلات قاره این منطقه قرار دارند و می‌توانند از منابع نفتی و گازی آن استفاده کنند.

این منابع نفتی و گازی در حدود ۲۰۰ مایل دریایی آب‌های سرزمینی این کشور‌ها قرار دارد. گفته شده، نزدیک به۶۰ درصد از ذخایر نفت و گاز قطب شمال در آن سوی دایره قطبی است که ۴۳ درصد آن متعلق به روسیه است و منابع نفت و گاز این بخش به ۸۰ درصد کل ذخایر قطب شمال می‌رسد. به همین علت است که روسیه اکنون به طور جدی به فکر سرمایه گذاری‌های گسترده در مناطق شمالی خاک خود افتاده است. اما برای به بهره برداری رسیدن این منابع به سرمایه گذاری‌های هنگفتی نیاز است. روسیه از زمان اتحاد جماهیر شوروی به فکر اکتشاف و استخراج نفت از ذخیر نفت و گاز خود در قطب شمال افتاده است.


  کد خبر : 283
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :